Мета ќе воведе месечна претплата за корисниците кои не се согласуваат со прикажување на реклами

Мета, компанијата која стои зад популарните социјални мрежи Фејсбук и Инстаграм, размислува да воведе месечна претплата за корисниците во Европската унија кои не се согласуваат со прикажување на персонализирани реклами. Според информациите објавени од The ​​Wall Street Journal, корисниците кои ќе изберат да плаќаат месечна претплата ќе можат да ги користат производите на Мета без реклами.

Почетната цена за користење на десктоп верзијата на Фејсбук или Инстаграм ќе биде околу 10 евра (10,50 долари), но за мобилните верзии, поради провизиите што ги наплаќаат Епл и Гугл преку нивните продавници за апликации, таа бројка би се зголемила на околу 14 долари. Новиот модел на претплата е одговор на Мета на иницијативите на ЕУ кои сакаат да го ограничат персонализираното рекламирање. Минатата година, регулаторите на ЕУ донесоа одлука дека Мета мора да им дозволи на корисниците да се откажат од персонализираните реклами врз основа на нивната активност на платформите.

Сепак, сè уште не е јасно дали овој модел на претплата ќе биде во согласност со правото на ЕУ. Персонализираните реклами, засновани на ангажманот на корисниците, се клучен дел од бизнис моделот на Мета, но тој модел е под зголемен притисок во последните години. Епл ќе им овозможи на корисниците да се откажат од следење за рекламирање во 2021 година, промена за која Мета вели дека може да резултира со изгубени приходи од 10 милијарди долари.

Оваа потенцијална претплата е само најнов показател за тоа како строгиот регулаторен пристап на Европа предизвикува технолошките гиганти да ги променат своите деловни модели. Минатиот мај, Мета беше казнета со 1,3 милијарди долари од европските регулатори за кршење на приватноста на податоците, а компанијата исто така го одложи лансирањето на својот конкурент на Твитер, Threads, во Европа поради регулаторна несигурност.

„Мета верува во вредноста на бесплатните услуги поддржани од персонализирани реклами. Сепак, ние продолжуваме да ги истражуваме опциите за да се осигураме дека се усогласуваме со регулаторните барања кои се развиваат“, рече претставник на Мета.

Scroll to Top