Колку долго ги чувате сметките за домаќинство? Тоа се прашања кои граѓаните често си ги поставуваат, а меѓу нив има и такви кои иако своите обврски уредни си ги подмириле, од локалниот водовод ќе им стигне писменце, за наводно неплатена сметка. А доказ за тоа, немаат.
Дуња Мак, правна советничка од форумот на потрошувачи во Осиек, наведува дека за секој вид на побарување, постои рок на застарување.
Па така, согласно со Законот за задолжителни односи, рокот за застарена сметка за струја, парно, плин, вода, телефон, радио и ТВ, изнесува година дена.
„За притвор и грабеж, се три години, казните за паркинг и договори за осигурувањето на живот, имаат рок на траење од пет години, а комуналните надокнади шест години“, наведува Дуња ѝ додала дека треба да се чуваат сметките и подолго од тој рок, затоа што многу често се случувало да луѓето ги чуваат година дена, а потоа ги фрлаат.
Истовремено компанијата во тој период покренала спроведување за наплата.
„Ако извршувањето се иницира во време на таа година, сметката се случува да стигне на адреса на граѓанинот по тој период. Тогаш се случува граѓанинот да нема доказ, затоа што тој ја фрлил сметката, а не може да се повика на законот за застаренсот, затоа што компанијата реагирала во период додека, дејството не е застарено“, вели Дуња.
Затоа советот кој го дава Дуња е да граѓаните не ги фрлаат сметките минимум десет години.